Uiteraard heb je bij een defect recht op de juiste compensatie. Dit kan een vervangend product zijn, terugbetaling van je aankoop of een reparatie(vergoeding).
Verkooppartners
Voor producten die je bij een van onze verkooppartners hebt gekocht, word je direct door hen geholpen. Zij zijn verantwoordelijk voor een passende oplossing.
Oplossing via servicecentrum
Onze leveranciers kennen de producten nóg beter. Daarom brengen we je het liefst meteen met hen in contact, zodat je snel en kundig geholpen wordt. Ze beoordelen het defect en handelen deze af met een reparatie indien mogelijk. Je wordt binnen drie weken geholpen aan een onderdeel, reparatie of nieuw artikel. fonQ blijft binnen de garantieperiode altijd verantwoordelijk voor een goede oplossing, neem daarom vooral contact met ons op als de afhandeling niet naar wens verloopt.
Defecten binnen 1 jaar
Bij defecten binnen 1 jaar na aankoop waarbij onze servicecentra geen passende oplossing hebben, heb je recht op een vervangend product of volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Je voorkeur kun je aangeven bij het aanmelden van je garantie of retour via je account. Indien wij het product (de komende tijd) niet meer op voorraad hebben, krijg je de aankoopwaarde van het product en indien van toepassing de verzendkosten terug.
Defecten na 1 jaar
Bij defecten na 1 jaar na aankoop waarbij onze servicecentra geen passende oplossing hebben, biedt fonQ een vergoeding van de restwaarde van het product. Het artikel hoeft niet retour en indien gewenst kan je de vergoeding gebruiken om het product nog laten repareren. Alle producten hebben een verwachte levensduur van minimaal 2 jaar. Op basis van de aankoopdatum en de verwachte levensduur berekenen we de restwaarde.
Hoe lang duurt de afhandeling van mijn garantieaanvraag?
Wij gaan je zo snel mogelijk helpen met een passende oplossing. Het helpt jou en ons enorm wanneer de garantieaanvraag is ingediend met een duidelijke klachtomschrijving en indien mogelijk foto’s of video’s. Onze partner of ons eigen team beoordeelt je klacht en zal op basis hiervan de juiste compensatie aanbieden. De aanvraag is binnen enkele dagen tot maximaal drie weken afgerond.