Voor een snelle en correcte afhandeling van je retourzending is het volgende van belang:
- Retourneren is gratis als je gebruikmaakt van ons retourlabel of onze vervoerders. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, maar dan zijn de kosten wel voor jou.
- Je mag je aankopen kosteloos binnen 30 dagen na ontvangst zonder voorafgaande aanmelding retourneren, of binnen 30 dagen na ontvangst ons van de herroeping op de hoogte brengen (melding) en vervolgens binnen 14 dagen na die melding retourneren.
- Verstuur de producten die retour zijn aangemeld met alle geleverde toebehoren en waar mogelijk in originele staat en verpakking. Je mag onze producten thuis voelen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze ontvangen hebt.
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat door het gebruik van een product, kunnen we kosten in rekening brengen.
- De herroepingstermijn vervalt 30 dagen nadat het product fysiek geleverd is (bij jou of iemand die de bestelling voor je aanneemt of aan heeft genomen).
- Je kan het snelst je retour aanmelden via jouw account. Daarnaast is het mogelijk om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping, zoals dat hier te vinden is: https://www.thuiswinkel.org/data/uploads/reglementen/Modelformulier_voor_herroeping.docx
-
Let op: onderstaande instructies gelden uitsluitend voor producten die worden geleverd door fonQ zelf. Producten die door verkooppartners worden geleverd kun je niet naar fonQ terugsturen. Dien retouraanvragen voor producten van verkooppartners in via je account en wacht tot je van de verkooppartner aparte instructies voor het retourneren hebt gekregen.
Na het aanvragen van je retour voor producten die zijn geleverd door fonQ, ontvang je van ons een verzendlabel voor een snelle verwerking van je retour in ons magazijn. Mocht je producten die zijn verzonden en geleverd door fonQ (in plaats van door een verkooppartner) willen versturen zonder verzendlabel, dan kan je in de originele verzendverpakking (indien mogelijk) en onder vermelding van het RMA- of ordernummer sturen naar het onderstaande adres.
⚠️ Extra waarschuwing: Deze retourprocedure geldt niet voor producten van verkooppartners. Voor dergelijke producten dien je via je account een retour aan te vragen of contact op te nemen met de verkooppartner en te wachten op de reactie van de verkooppartner. Klik hier voor informatie hoe je herkent of producten worden geleverd door fonQ of door een verkooppartner.
Retouradres fonQ: (Alleen voor producten die zijn verzonden en geleverd door fonQ, maar niet voor producten die zijn verzonden en geleverd door een verkooppartner)
fonQ retouren
RMA-nummer of Ordernummer: (ZELF IN TE VULLEN)
Antwoordnummer 52001
3502 VB Utrecht - Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij jou als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit jouw risico. Wij raden je daarom aan (bij hogere orderwaarde) jouw verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
- Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
- Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.
-
Voor producten van verkooppartners mag je het volgende verwachten:
-
Van fonQ
- Bestellen, betalen en retourneren via onze website
-
Op alle producten gratis retourneren binnen 30 dagen (herroepingstermijn)
-
Hulp van onze klantenservice als de verkooppartner je niet verder kan helpen
-
Van de verkooppartner
- Een duidelijke beschrijving en afbeeldingen van het artikel
- Een degelijke verpakking, zodat het artikel niet beschadigd raakt tijdens transport
- Altijd gratis verzending en verzendbevestiging met track&trace code
- Een factuur van je bestelling op aanvraag
- Wettelijke garantie (bijv. reparatie of vervanging als het artikel niet goed is)
- Een klantenservice die goed en snel reageert. Voor contactgegevens van de verkooppartner; zie je orderbevestiging of bestelstatus in je fonQ account
-
Van fonQ
-
Zo herken je of producten worden geleverd door fonQ of door een verkooppartner
-
Op de productpagina staat “Verkoop door [...]” aangegeven, onder de prijs van het product
-
Op de productlijst of categoriepagina kan je aan filteren op “Verkocht en verzonden door fonQ”
-